måndag 19 november 2012

Lugnande lördag

Utanför ligger Flogsta förvånansvärt tyst och här inne finns också ett närmast märkligt lugn. Lägenheten är, så när som på musiken från min dator, tyst och nystädad och jag har varit energisk och "bakat" kaka(färdigmix från ICA, jag var lat...), varför en svag doft sprider sig i rummet. Här händer just nu ingenting förutom det jag iscensätter. Oscar har åkt till Hofors, så lägenheten är bara min. Och jag njuter av ensamheten just nu.

Den senaste tiden har det varit mycket i många avseenden och jag har nog inte riktigt fått den egentid som jag behövt så den här ensamma lördagen känns väldigt, väldigt bra. Att jag dessutom lyckats städa och diska gör ju att det känns ytterligare lite bättre, det ska erkännas.

Söndagen fortsätter enligt samma tema. Jag har städat undan det diskade från köket och sitter nu och läser artiklar. Snart ska det lagas mat och bakas, sedan kommer Oskar och Emelie. Myyys.

Måndag.
Det här med inlägg som sträcker sig över flera dagar verkar vara lite av min grej känner jag.
Idag har jag lyckats läsa klart det jag hade kvar av två artiklar, skriva en rapport på dessa, styra upp powerpoint på dem och sitter nu här och känner mig ganska nöjd. Med undantaget att jag har huvudvärk som har suttit i sen igår kväll, det suger lite ap-röv. Det vägs dock upp av att jag idag äntligen fick resultatet på min förra kurs, efter drygt 3 veckor, och den trillade in i systemet som en 4:a. Jag är klart nöjd med detta, speciellt som tentan kanske inte var den som kändes absolut bäst i tidshistorien.

Just nu sitter jag och kollar på massvis med bilder på grodor. En pilgiftsgroda för att vara mer precis. Dendrobates prumilio för att vara väldigt exakt. Den är fin och söt och väldigt, väldigt färgglad. Och giftig.
https://www.google.se/search?q=Dendrobates+Pumilio&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D17&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=0IeqULjUOMqF4gTayoHwBQ&biw=1920&bih=929&sei=8YeqUJuDHcqP4gTVzIGYDA

Men man förstår ju verkligen varför folk trillar in på det området och jag förstår varför det börjar känns lite som att det är där nånstans jag kommer att landa. I området typ söta grodor - salamandrar - ödlor någonstans.


Låt se nu.... lite musik ska ni ju ha också. (antagligen mer för att jag säger det än för att ni faktiskt trånar efter mina låttips, men det skiter jag i!)

Dagens första låttips för att förbättra Din spellista; Dropkick Murphys – Going Out in Style
Dagens andra låttips för att förbättra Din spellista; Emily Browning – Sweet Dreams (Are Made Of This) - Sucker Punch: Original Motion Picture Soundtrack
Dagens tredje låttips för att förbättra Din spellista; Lorentz & Sakarias – Garbo, Astrid & Taube (feat. Duvchi)

En härlig blandning sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar