söndag 17 februari 2013

The clothes I wore just don't fit my soul anymore

Jag insåg att det var drygt två månader sedan jag sist skrev något här och insåg att det väl då börjar bli dags att uppdatera lite. Jag skulle ju vara duktig och skriva regelbundet och ha positiv spiral och frammåtanda, men fa-aan då..! (Det där är kul om man lyssnar mycket på MNK)

Nå, erhm... vad är nytt då? Jo, det har ju varit jul sen sist jag skrev, och nyår och en del annat med för den delen antar jag. Jul-vistelsen hemma var riktigt mysig, jag börjar känna mig allt bättre där uppe för varje besök och jag har faktiskt redan varit tillbaka en gång nu under vårterminen. Detta var för att hjälpa far att montera ner (demolera egentligen) en tandläkarstol i mors mottagning. Den andra stolen vi monterade ned, så vi börjar nästan få in en vana på det där nu. Men satan vad de väger mycket!
De är ju byggda för att klara människor av även de största sorter, så därför består de i princip av stål och lite få kablar och är så pass satans tunga att de står stabilt på golvet helt utan att behöva fästas mer i det. Rätt imponerande egentligen. Ska också tillbaka upp i vår, dels innan påsk (då jag under påsk är på punk-festival i Stockholm) och sen också en sväng till för att jag och far ska få leka med de stora pojkarnas leksaker och kapa träd (minst ett) och jag ska få prova mina olika yxors användningsområde.

... jag och min far äger alltså totalt 6 (7?) yxor av olika typ. Jag gillar yxor, okej?

So, vad mer...?

Det har varit nyår, det blev ett fylleslag som vanligt för att beskriva det kortfattat.

Har hunnit vara på en spelning under våren redan, jag såg De Lyckliga Kompisarna (i den nya uppsättningen) då de spelade på Norrlands nation här i staden, och ska som planen ser ut på ett antal till som är bokade och/eller inplanerade, totalt är de, med den redan bevistade spelningen, nu 4 spelningar/konserter och en festival. Runt hälften av dessa är band som antagligen spelar sina sista spelningar någonsin. Musik-året börjar alltså riktigt bra.

Nu sitter jag här och retar upp mig allt mer. Den här jävla "köttskandalen" börjar så sakta reta gallfeber på mig. Inte för att det förekom hästkött i lasagnen, för det är väl fanimig ingen stor grej, utan för att folk är så förbannat jävla överraskade av det. Seriöst? Det är väl knappast någon nyhet att om man handlar billigt så kommer maten med största sannolikhet från suspekta förhållanden? Det är väl ingen hemlighet att allt som inte är uttryckt svenskt på förpackningen kommer från det land som har sämst djurhållning och därmed lägst priser? Hur kan folk fortsätta vara så förbannat jävla blinda och naiva?
Människor verkar undra hur jag kan vara så pessimistisk ibland, och det svaret är jävligt enkelt. Jag har inget hopp för mänskligheten just på grund av det här; den förtjänar det inte. När en vanlig människa inte kan dra grundläggande slutsatser som att man får vad man betalar för och att djurskydd kostar, utan bara förväntar sig att staten, affären eller "någon annan" ska ta ansvar för att de ska göra bra val så är allt kört.
Mina slutsatser runt det här är enkla; om du, trots att du bryr dig om vad du äter (inte för att jag greppar varför det skulle vara värre att äta häst än ko, men okej), köper det billigaste du hittar, då förtjänar du att få i dig sån skit. Det är inte mer med det.
Fy fan för folk.

Dagens första låttips för att förbättra Din spellista: Skitarg – Jag bryter nacken av din häst
Edit: Åh, jag insåg precis hur otroligt rätt/fel (beroende på hur man ser det) denna låt blev! Underbart!
Dagens andra låttips för att förbättra Din spellista: Rise Against – Obstructed View
Dagens tredje låttips för att förbättra Din spellista: Guttermouth – I'm Destroying The World


Bonus!
Gatans lag - hata folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar