måndag 13 maj 2013

Halvvägs till 50...

"Vi föddes a la 80-style, pappa med slips och volvo-smile, mätta vid fem. Curlade barn i IKEA-hem.
Vi joinade nätverken som nintendokids i friheten. Ett blankt kravlöst kontrakt, där tempot gav tid och tiden gav takt.
"

Ibland hittar man den där låttexten som beskriver en rätt bra. Jag har hittat den här för ett tag sen.

Såatteeeeh.... sist jag skrev var alltså 5:e mars. Det... var ju ett tag sen får man ju erkänna och det är ju en hel del som har hänt sen den tiden. Jag har hunnit med en festival och en spelning, varav båda höll riktigt bra kvalitet och lämnade förvånansvärt lite att önska. 

Festivalen var PSK, Pretty Shitty Kjell, en tvådagars punkfestival på Fryshuset i Stockholm. Denna levererade fantastiska framträdanden av Agent Bulldogg, Gatans Lag och Contemptuous. Alla tre svenska band som, som sagt, verkligen mötte och sedan med stor marginal översteg alla mina förväntningar. Festivalen bjöd också på Cock Sparrer, ett äldre brittiskt band vars ålder tyvärr blev allt för tydlig i deras spelning. Det var kul att se dem, men tyvärr inte mycket mer speciellt än att lyssna på deras live-album på Spotify. Men, men. Det var de svenska banden jag sett fram emot och de lyckades väl.

Spelningen var med the Gaslight Anthem på Bern i Stockholm. Också en riktigt bra spelning och ett starkt framförande även om publiken var.... pretentiös och kändes sjukt malplacerad på spelning med vad som ursprungligen var ett punkband. Synd, men inget annat att vänta sig när det är Berns som håller i spelningen antar jag. 

"Halvvägs till 50, men har livet börjat än?
Det vet jag inte än.
Jag får känna efter sen.
"

Fortsätter på det här med små bitar av låttexter som jag känner passar rätt bra in på mig. Denna är nästa.
(egentligen tycker jag att hela den här låten passar rätt bra, men orkar inte citera allt det här.)
Jag har ju gått och blivit vuxen, mogen och stor för en månad sedan precis idag faktiskt. Det här med att bli 25 har alltid känts... lite märkligt då det på något sätt har varit det slutgiltiga Dags att växa upp-året på något sätt. Det är nu det är dags att göra allt det där vuxna och på riktigt ta sitt ansvar typ.
Så.... har jag gjort det? Känner mig mer vuxen, mogen och ansvarstagande än tidigare? Nej, inte det minsta.
Jag har heller ingen större plan på att ändra på det och se till att bli sån, jag trivs alldeles för bra där jag är idag. Punk, plugg, träning, datorspel och vänner kommer fortsätta vara min grundpelare i livet ett bra tag till innan jag är beredd att byta dem mot jobb, altanbyggande och kombi-bil.
Det är lite som E20 Norr.

"Driver omkring här i linné, jag söker någon sorts egen livskvalité.Ingen människa ser mig men en dag som den här känns det bra.Jag vet jag måste göra min grej, spelar ingen roll vad folk säger mig.Det är nu eller aldrig, det är allt på ett kort.Att det är nu eller aldrig gör steget för stort.Det ser ut som jag får vänta för evigt för att få nånting gjort."

Inläggets första låt för att förbättra Din spellista: En Svensk Tiger – Generation Y
Inläggets andra låt för att förbättra Din spellista: Trevolt – MITT SISTA ANDETAG
Inläggets tredje låt för att förbättra Din spellista: Millencolin – E20 Norr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar