söndag 29 januari 2012

En helt vanlig söndag

Ja, nästan i alla fall.
Jag vaknade vid 10 i morse av att telefonen ringde. Det var Lena som behövde få tag på Oskar, så jag sms:ade hans nr och tänkte gott somna om. Det gick inte.
Så jag klev upp och slog på ugnen och slängde in den Scones-deg som jag hade kvar sen igår och började brygga kaffe. En bra start på dagen. Febern som jag dragit på mig under gårdagen verkade dessutom ha försvunnit, eller åtminstone avtagit. Behagligt och bra.
Med frukosten klar slog jag mig ned i fåtöljen för att spela Soul Calibur 4. Det gick med måttlig framgång och jag tröttnade framåt två-tiden nån gång.
Efter en dusch och lite allmän hygien så satt jag mig vid datorn för att slöa och lyssna på musik, något som resulterade i att jag i stället satt och gjorde kompletteringar, skickade mail om stipendier och kandidatarbete och var allmänt effektiv och duktig. Högst oväntad vändning.

Så nu sitter jag här, fortfarande lite snörvlig och förkylningstrött, och funderar på lite allt och mycket inget sådär som jag ofta gör. Får se vad jag gör med kvällens sista timmar, NU ska jag i alla fall mysa lite mer till Jimmy Eat World.

Dagens låttips för att förbättra Din spellista; Rage Against The Machine – Guerilla Radio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar