torsdag 26 januari 2012

" It is, in the end, whatever the hell I want it to be. And when I'm through with it it's going to blow a hole this wide straight through the world's own idea of itself. "

Jahpp, då var det dags igen!
Ytterligare ett inlägg för vilket jag i princip helt saknar någon form av plan och därför, som vanligt, kommer att fylla med mer eller mindre poänglöst drabbel.

Under de två senaste veckorna har jag läst en del om olika lagar som varit på väg att röstas igenom, ska röstas om eller har slagits ned. Det började med SOPA och PIPA, två amerikanska anti-pirat lagar som, efter stor medial uppmärksamhet och våldsamma protester som skrivits under av dryga 2 miljoner människor, har lagts på is för att reviderats. Igår läste jag dock om något värre. Jag hittade då ACTA, ett avtal mellan USA, EU och ett antal andra som vill göra så mycket för att stoppa piratkopieringen att det kan komma att göra det olagligt att dela sitt eget(!) material på internet. Just nu funderar jag över det enklaste sättet att försöka påverka för att det här inte ska bli av, men jag är ganska tom på idéer.
Mer info här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement (svenska)
..och här: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement (engelska, mer utförligt)

Annars flyter mina dagar mest på med studier och träning när jag har tid och energi till det. Är för tillfället förkyld, så träningen är lagd på is. Detta hindrade dock inte en kväll i pulkabacken igår. Något som var riktigt kul. Det gjordes ett par riktigt bra åk (jag var inte involverad i fler än ett av dem) och ett antal mindre bra åk följda av vurpor (här var jag delaktig i minst hälften av dem), men ingen dog och alla var glada i slutet.
Nästa vecka blir det av igen!

Jag har börjat fundera på att åka hem till päronen under nästa helg och antagligen blir det av. Kanske åker jag t.o.m. sen torsdag eller tidig fredag för att få en längre helg där. Huvudsyftet är att få åka långfärdsskridskor, men jag känner också ett större behov av att fly stan än vad jag gjort tidigare under min boendetid här i staden. Antagligen kommer jag att återvända på söndagskvällen med en snowboard och minst en snowracer med mig tillbaka hit. Det är märkligt, jag ser fram emot att få åka till Hofors igen. Det är en ny känsla och jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Men jag känner att någon kallar på mig och jag vill VERKLIGEN svara på det kallet.


Är hon inte vacker, så säg?

Men... erhm... nu har nog rabblat på länge nog tror jag.
Dagens låttips för att förbättra Din spellista; Rise Against – Reception Fades

1 kommentar:

  1. Nu måste vi ju åka lite bräda isåfall!! :O Kungsberget here we come?

    SvaraRadera