onsdag 12 oktober 2011

Det har var't en lång dag

Kvällen smyger sig på och jag sitter här och känner mig ovanligt nöjd och glad.

Just nu kan jag inte riktigt hålla reda på vad som hänt när den senaste tiden, allt flyter liksom ihop och blir en rörig massa av allt jag gjort. Det är dock en bra massa, en glad massa och en kaotiskt underbar massa.
För att lyfta ut ett guldkorn så har jag börjat läsa igen. Jag utnyttjar busstiden på väg till och från skolan och det resulterar i att jag slukar böcker i en takt jag inte minns när jag sist gjorde.
Det är underbart.
Att jag dessutom fick träffa Linnea idag gör ju bara allt bättre. En lunch/fika följd av en liten promenad i den soliga, men blåsiga, huvudstaden gav mig ett par timmar i detta uppskattade sällskap. Mycket trevligt.

Till detta kan vi sedan lägga att jag börjar få tillbaka lite inspiration också, både till målande/ritande och skrift, och det känns väldigt bra. Var länge sen jag hade någon verklig inspiration till målande/ritande och ännu längre sedan jag kände motivationen att skriva något.

Denna soliga, glada, trevliga, upplyftande och inspirerande (fler positiva adjektiv än så lär ni aldrig se i en mening av mig igen) dag avslutas just nu med Lars Winnerbäck och för att komplettera det så ska jag dessutom ta mig ett varmt, avkopplande och välförtjänt bad.

Puss!

Dagens låttips för Din spellista: Lars Winnerbäck – Lång dag

Notera också att en komplett spellista med alla låtar från bloggen finns här till höger! ---->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar