torsdag 27 oktober 2011

Effektivitiliteten!

Idag har jag hittills hunnit med att:
- Skriva tenta
- Diska all disk i lägenheten
- tömma ALLA lägenhetens sopor
- Göra en snabb och översiktlig städning av lägenheten
- Köra 2 maskiner tvätt
- Ordna om min hylla för att göra plats åt ett vitrinskåp som jag ställt in
- Fixa vår gardinstång som lite elakt sett ut som att den ska kapsejsa när som helst
- Börja planera monteringen av ett till ljudsystem i vardagsrummet
- konstatera att betongväggar är ett helvete att ha att göra med när man ska väggmontera högtalare
- Plocka undan på rummet. Jag hittade ett golv!

Med allt detta bakom mig så känner jag mig rejält jävla nöjd. Dock så noterar jag nu att "äta" inte är en punkt på listan, och jag helt plötsligt känner mig lite hungrig. Och trött. Men mest nöjd.
Mitt rum ser relativt vettigt ut igen, tentan kändes som att den kan ha gått förvånansvärt bra och det känns generellt som att jag fick ordning på ganska mycket idag.
Som belöning på det så sitter jag mest och myser till bra musik, för sekunden MGMT – Song For Dan Treacy, och funderar på att belöna mig lite ytterligare med att ta en öl.
Planen för kvällen är sedan att ta tag i skrivandet och fortsätta på en av mina historier för att sedan sova i någorlunda vettig tid. Ev. ska en promenad hinnas med också, men det får bli som det blir.

Dagens tips för att förbättra Din spellista; Daniel Adams-Ray – Gryningspyromanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar